El tall provisional del túnel de la Rovira en sentit descendent afectarà sobretot la mobilitat del veïnat dels barris del Carmel i Horta. Pel que fa als desplaçaments en vehicle privat, bona part del trànsit que ara baixa per l’avinguda de l’Estatut cap al túnel, s’haurà de desviar cap al carrer del Tajo i el passeig de Maragall per anar al centre de la ciutat. Un itinerari alternatiu que, segons l’Associació de Veïns d’Horta, podria “carregar en excés aquests vials del barri en hores punta”.
El responsable de Mobilitat i Seguretat de l’entitat, Tomás Corvo, explica: “Fa temps que demanem que es pacifiqui el trànsit del carrer del Tajo i justament ara veurem com s’incrementa considerablement durant uns mesos”. Per això demanen a l’Ajuntament que compti amb el veïnat per buscar alternatives i aplicar mesures que minimitzin l’impacte que tindrà el tall del túnel.
Nou itinerari del V21
La línia de bus V21 és l’única que circula per dins el túnel de la Rovira per connectar la parada de rambla del Carmel amb la de Lepant – ronda del Guinardó. A partir del 23 de març, però, haurà de variar el recorregut i es desviarà pel carrer de Dante i el passeig de Maragall per arribar fins a Lepant per la ronda del Guinardó i recuperar el trajecte habitual.
Aquest canvi obligarà a suprimir les dues parades del V21 a la rambla del Carmel. Aquest dimecres la majoria d’usuaris de la línia no estaven informats de l’afectació. És el cas de la Dolores, que l’agafa sovint per anar al metge i que creu: “Si no passa amb la mateixa regularitat trigarem més, ja que a sobre donarà més volta”.
Un altre usuari també ha lamentat l’alteració del servei: “És la forma més ràpida d’anar cap al centre”. Des de TMB ja s’ha comunicat que es reforçarà la freqüència de pas en hores punta.

L’AV Carmel considera que aquest tall suposarà un trasbals important en la mobilitat del barri. La presidenta, Montse Montero, havia estat informada que hi hauria alguna afectació, però no s’esperava que es quedarien quatre mesos sense dues parades del V21: “Per a la gent que l’agafa cada dia serà complicat”.
Trajectes alternatius
L’Ajuntament espera que els 18.000 vehicles que passen a diari pel túnel de la Rovira en sentit mar es reparteixin per les altres rutes que es proposen i no es concentrin al carrer del Tajo, on s’habilitarà un segon carril de circulació. La primera de les alternatives és desviar-se per l’avinguda de la República Argentina (des de la sortida 6 de la ronda de Dalt) i la segona és circular pels passejos de Valldaura i Verdum (des de les sortides 3 i 4 de la ronda de Dalt).
Els propers dies el consistori iniciarà una campanya informativa per explicar totes les afectacions, tant a conductors com a usuaris del transport públic, i es repartiran uns 40.000 fullets.