Escolta aquesta notícia

Cinc vagons de metro han sortit del subsol, després d’haver estat restaurats minuciosament, per ser exposats, per primera vegada, a la superfície. Es tracta de models de les sèries 100, 300, 400, 1100 i 3000, alguns dels quals declarats Bé Cultural d’Interès Nacional. La restauració ha costat 2,1 milions d’euros.

“Ha estat una rehabilitació complexa però que havíem de tenir a punt per al centenari del metro de Barcelona”, ha explicat Laia Bonet, presidenta de TMB.

Un espai molt ferroviari

Tot i que encara no es poden visitar, els vagons ja estan instal·lats a la plaça de les Glòries, just davant del Centre Cultural la Farinera del Clot. Es tracta d’un espai que també té un important passat ferroviari: per aquí hi passaven les vies del tren i molt a prop hi havia els tallers de la companyia dels ferrocarrils de Tarragona, Barcelona i França (TBF).

Visitables a partir del 15 de novembre

Per protegir els vagons i fer-los accessibles s’està instal·lant una gran carpa i una passarel·la que guiarà els visitants a un viatge pels 100 anys d’història del metro. Tot plegat no es preveu que estigui enllestit fins a la setmana del 10 de novembre, quan s’obrirà al públic, durant dos mesos.