L’Associació d’Usuaris per a la Mobilitat Personal ha reaccionat a la mort del jove de 15 anys que circulava en patinet elèctric pel lateral de la Gran Via de les Corts Catalanes diumenge a la nit. L’entitat recorda que fa anys que demanen formació viària per als ciutadans perquè s’ha multiplicat per quatre l’ús de vehicles de mobilitat personal (VMP), sobretot de patinets elèctrics, i per això demanen incrementar la formació i la sensibilització a les escoles.

Segons el portaveu de l’entitat, Roger de la Primavera, “la formació viària dels infants i joves garantirà que la població tindrà en el futur els coneixements necessaris per circular amb garanties per la ciutat, conduint qualsevol VMP”, i afegeix: “Com més es trigui a fer això, més morts hi haurà”. El representant de l’Associació d’Usuaris per a la Mobilitat Personal creu que si des de les administracions s’intenta impulsar la mobilitat sostenible, s’ha de fer de manera correcta i per això, afegeix, ha ser de la mateixa administració pública que ha de prendre consciència del problema i posar-hi fil a l’agulla, tot buscant solucions efectives que permetin disminuir la sinistralitat.

L’admistració s’ha d’implicar amb el problema. Ha d’impulsar campanyes de formació i sensibilització a les escoles, però també accions més immediates com la contractació d’agents cívics
Roger de la Primavera, portaveu de l’Associació d’Usuaris per a la Mobilitat Personal

Diversos accidents a Barcelona

El d’aquest diumenge és el segon conductor de patinet que mor aquest any a Barcelona en accident de trànsit. La primera víctima va ser un altre jove de 25 anys que va morir quan va topar amb un taxi a l’Eixample, mentre circulava també en patinet elèctric.

A banda dels sinistres mortals, des del gener hi ha hagut diversos accidents amb els patinets elèctrics com a protagonistes. A l’abril, una nena de 12 anys i una dona de 72 anys van ser envestides el mateix dia per aquests vehicles, en aquesta ocasió de forma lleu. El març una altra dona de 58 anys també va ser envestida per una patinet elèctric quan es disposava a agafar un taxi al carrer d’Aragó.

El casc, més a prop de ser una realitat

En resposta a aquest increment de sinistralitat, l’Ajuntament va anunciar a l’últim ple de l’abril, que inclourà canvis en l’ordenança de circulació. Els més rellevants seran l’ús de casc i assegurança de responsabilitat civil obligatòries. D’altra banda, la normativa municipal vigent recull que qui té menys de 16 anys no pot conduir vehicles de mobilitat personal. A més, aquests vehicles han de circular entre els 10 i els 30 quilòmetres per hora, en funció del tipus de calçada.