Aquest diumenge el formigueig de viatgers ha estat constant a l’estació de Collblanc. Fins ara permetia accedir als combois del metro de les línies 5 i 9 Sud, però aquest diumenge, n’hi ha que han canviat de tren i de recorregut, i han pujat als vagons del metro de l’L10 Sud.

Molts eren veïns d’altres zones properes als barris de la Marina, que hi han tret el cap per “saber com és l’obra i descobrir el recorregut”, han explicat l’endemà que entrés en servei el nou tram d’aquesta línia de metro.

Ja se l’han fet seu

Altres, però, han fet la primera prova. Un primer assaig per saber com treure el profit diari al servei, llargament reivindicat a la zona. Molts veïns del passeig de la Zona Franca, afirmaven que “per anar a treballar a Mercabarna em suposarà només un transbordament i dues parades”, mentre que altres afirmaven “poder arribar a Foc, des de la Torrassa, en un moment”. Amb tot, hi ha hagut altres passatgers que han reconegut que, si bé pel seu dia a dia els serà poc útil, “sí que el tenim en compte per a altres usos”.

La previsió de l’Administració és que facin servir l’L10 Sud uns sis milions de passatgers anuals, una xifra que hauria de suposar treure de la superfície de la ciutat més de 6.000 vehicles. La primera prova de foc sobre si es comencen a complir amb aquests pronòstics serà dimecres, 12 de setembre, després del pont festiu de la Diada.