Els usuaris del Ret Bus s'estalviaran de mitjana 10 minuts de trajecte i 3 més d'espera a l'estació, però hauran de caminar uns 200 metres més per arribar-hi. La nova xarxa busca l'estalvi de temps, i això passa per separar més les parades per guanyar velocitat. Una velocitat que s'aconseguirà amb un carril bus propi, sempre que sigui possible, i amb prioritat en els semàfors. S'ha previst una xarxa amb 12 línies que responen a 7 eixos verticals i 5 d'horitzontals. Tots s'entrecreuen en forma de malla per fomentar l'intercanvi entre línies. ASSUMPTA ESCARP, tinenta d'alcalde de Seguretat i Mobilitat "Es vol captar nous usuaris cap al transport públic. Suposarà un estalvi de 10 minuts en els trajectes. Una xarxa més competitiva". En una primera fase, prevista per al segon semestre de l'any, se'n posaran en marxa quatre, dues de verticals que uniran Sarrià amb la plaça d'Espanya i la Vall d'Hebron amb el passeig Marítim. I dues més d'horitzontals de Zona Universitària a la Meridiana, i de Sants a la Verneda. La nova xarxa complementarà la ja existent, però les línies que coincideixin amb les del Ret Bus s'eliminaran. Es faran servir busos articulats de 18 metres per a major capacitat, i l'objectiu és aconseguir-ne de fins a 24 metres, busos que no es provaran fins l'any vinent. La inversió inicial per posar en marxa les primeres quatre línies és de 4 milions d'euros.