Foto: Albert Segura (ACN)
Escolta aquesta notícia

Aquest dimarts hi havia convocada l’última jornada de vaga a Rodalies total i les alteracions en el servei de trens han tornat a ser el pa de cada dia. L’avaria d’un tren a l’estació de Passeig de Gràcia ha obligat a fer baixar-ne la gent i evacuar l’andana, on s’havia aglomerat molta gent. La incidència ha afectat les línies R2, R2 Nord, R2 Sud, R11 i les Regionals del sud.

Ha estat el colofó, després d’un matí en què s’han suprimit 14 trens de Rodalies, sobretot de l’R2 Sud i l’R4, i s’ha suspès durant sis hores l’R7. A banda, s’han suprimit sis trens d’alta velocitat: dos Avant a Figueres, dos AVE a Madrid, un AVE de Madrid a Barcelona i un de Barcelona a Bilbao.

Foto: Aina Martí (ACN)

La vaga l’han convocat els sindicats minoritaris CGT, SF Intersindical i Alferro d’Adif i Renfe per protestar contra el traspàs de Rodalies a la Generalitat i contra la privatització de Renfe Mercaderies. És l’últim dia del calendari d’aturades que mantenen perquè el pacte a què es va arribar amb el Ministeri de Transports no els convenç.

Suspesa sis hores la circulació de trens a l’R7

La circulació a l’R7 ha quedat suspesa a les 6.20 h i ha durat fins a les 12 h. A partir d’aquesta hora en aquesta línia només ha funcionat un tren per hora i sentit. Mentre hi ha hagut la suspensió del servei s’ha dirigit els usuaris a l’R4, i al servei d’autobús exprés els que volien enllaçar Cerdanyola del Vallès amb la UAB.

estació Rodalies Cerdanyola
Foto: Albert Segura (ACN)

L’afectació a l’R7 ha convertit en una odissea el viatge dels usuaris que volien arribar al campus de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB). Alguns estudiants han vist durant prop d’una hora com els autobusos exprés passaven sense aturar-se per l’estació perquè anaven plens. Critiquen que a la companyia no hi hagi un servei d’autocar substitutori i es queixen de les contínues afectacions en el servei, ja sigui per vagues o avaries.

autobús exprés Cerdanyola- UAB
Foto: Albert Segura (ACN)

“Aquí no s’acaben les mobilitzacions”

Els sindicats convocants han fet una concentració a les portes de l’estació de Sants. Critiquen la situació de desinversió que, segons ells, pateixen els ferrocarrils, sobretot perquè el 85 % de les inversions “han passat a l’alta velocitat”. “Després ens posem les mans al cap perquè les instal·lacions estan degradades o hi ha manca de personal”, ha afegit Pepe Dolz, portaveu de la CGT.

Malgrat que aquesta ha estat l’última jornada de vaga dels sindicats minoritaris, la CGT avisa que les mobilitzacions no han acabat. L’objectiu final és “exigir la retirada de l’acord signat”.

Comparteix a:
Imatge de l'autor/a