La introducció del document explica que el nombre de taxistes que han requerit la presència de la Guàrdia Urbana per fets relacionats amb l’intrusisme laboral han augmentat. A més, estableix obertament que les empreses que posen en contacte conductors particulars i usuaris encobreixen “un servei públic de transport de viatgers amb vehicles fins a nou places sense autorització”.
Quan els agents observen un vehicle que podria estar efectuant un servei d’aquest tipus, aquests hauran de comprovar si efectivament estan rebent una retribució del viatger. Per fer-ho, hauran d’entrevistar per separat el conductor i els viatgers i corroborar-ho amb bitllets o captures de pantalla dels telèfons mòbils.
Els conductors d’aquests serveis s’enfronten a tres tipus de sancions. La multa per efectuar un servei públic de transport de viatgers sense autorització administrativa és de 4.001 euros. Per fer servir un vehicle destinat a servei particular per realitzar un servei públic, la multa és de 500 euros, i per conduir un vehicle en servei de transport públic sense el carnet BTP, 500 euros més.
Els taxistes van posar el crit al cel contra les aplicacions que permeten oferir aquest tipus de serveis poc temps després que Uber aterrés a Barcelona, el mes d’abril. Des d’aleshores, les protestes contra aquesta aplicació s’han anat succeint fins a aconseguir el compromís de l’Administració de combatre aquests serveis que ells consideren “pirates”.