(ACN) Uber compleix aquest dimecres el primer any com a plataforma de taxis a Barcelona després de tornar a la capital catalana. La companyia va abandonar la ciutat a principis del 2019 quan la Generalitat va aprovar el decret que regulava eles llicències de VTC i que, entre d’altres, incloïa una precontractació de 15 minuts. Actualment, hi ha 167 vehicles operant amb l’app d’Uber, segons fonts de l’Institut Metropolità del Taxi (IMET), una xifra que la multinacional californiana eleva fins als 500.

Elite Taxi qualifica de “fracàs total” la implantació d’Uber

Uber assegura que el balanç d’aquest any és “molt positiu” mentre que el portaveu d’Elite Taxi, Tito Álvarez, reitera el rebuig a l’empresa i qualifica que s’hagi implantat a la ciutat com un “fracàs total”. “Per a una multinacional amb el poder econòmic d’Uber, que no aconsegueixi penetrar a Barcelona és una bona notícia. Tothom sap que no els volem”, celebra el portaveu d’Elite Taxi, Tito Álvarez. Segons sosté, dels 167 conductors que consten com a adherits a la plataforma, d’acord amb les dades amb què treballa l’entitat, la meitat es troben inactius.

Fa un any, Uber va anunciar que tornava a la ciutat, però només oferint taxis a través de l’app, un servei que al principi ja va trobar “certes dificultats”, com admet la mateixa multinacional. Primer, per l’oposició dels taxistes al carrer i, després, per no complir les directius de la IMET sobre la tarifa tancada (T3) durant els primers mesos i per no identificar els vehicles que treballaven per a la companyia. Ara, però, assegura que ja s’està arribant a la “normalització” i el nombre de taxistes adherits “ha augmentat notablement”.

Madrid, un cas d’èxit per Uber

El rebuig dels taxistes de Barcelona contra l’app d’Uber, que és una de les 19 que operen a l’AMB, contrasta amb el cas de Madrid, on la multinacional assegura que és un “èxit de convivència” entre les llicències de VTC i el taxi a Europa. Segons afirma, a la capital espanyola hi ha 2.000 taxis que donen servei a través d’Uber i que “estan guanyant el doble del que guanyaven només amb trajectes a mà alçada”. “Volem convertir-nos en un aliat del taxi a tot Espanya”, afegeix la companyia.

El conflicte entre taxistes i VTC pot viure un altre capítol a la tardor quan el 30 de setembre acabin els quatre anys de vigència del decret Ábalos i siguin les comunitats les que legislin sobre el transport urbà de passatgers en els vehicles de lloguer amb conductor.