estació Maragall L9 i L10
Escolta aquesta notícia

(ACN/Redacció) Finalment sembla que la peça de substitució de la tuneladora de l’L9 arribarà al voltant de l’estiu i, un cop muntada i comprovada, la perforació del túnel entre Mandri i Lesseps es reactivaria a la tardor. En aquest tram queden per excavar 1,6 quilòmetres, en què s’espera trobar granit, però amb menor grau, així com pissarres, gresos i conglomerat.

La tuneladora es va haver d’aturar a Mandri l’agost passat, quan els tècnics van comprovar que la duresa del subsol havia desgastat en excés la roda de tall i calia un canvi i tasques de manteniment a la màquina. Aleshores, el Departament de Territori va calcular que aquesta operació s’allargaria un any. Un termini que impactava en les previsions generals de projecte.

Quatre estacions per al 2027

En paral·lel, Territori ha confirmat que el 2027 es podran posar en marxa quatre estacions del tram central de les Línies 9 i 10. Són les de la Sagrera-TAV, la Sagrera, Plaça de Maragall i Guinardó – Hospital de Sant Pau.

Aquest dijous s’ha pogut visitar l’estació de Plaça de Maragall, on ja són visibles les estructures de les vies i andanes, així com la del pou per on pujaran i baixaran els grans ascensors.