Una altra jornada complicada per als usuaris de tren, per les incidències i la vaga a Rodalies dels sindicats minoritaris. Al matí, els viatgers més afectats han estat els que agafen la línia R2 Sud. A primera hora, una incidència ha afectat la senyalització a Sitges i ha obligat a interrompre la circulació de trens entre el Garraf i Vilanova i la Geltrú durant mitja hora. Això ha passat a les 7.30 h. Després, a les 8 h els trens han tornat a circular per via única i, finalment, a les 8.30 h s’ha pogut restablir la circulació per les dues vies. Tot i reprendre el servei s’han mantingut les demores a la línia.
Renfe ha informat que els trens podien circular amb un retard superior als 30 minuts, però alguns usuaris han denunciat a les xarxes que han estat més d’una hora esperant un comboi i que quan arribaven no hi podien pujar perquè estaven plens.
Durant la tarda també s’han registrat retards en diferents línies. Per exemple, l’R2 Sud on els trens direcció Sant Vicenç de Calders han circulat amb demores superiors als 30 minuts. A l’R3 el retard ha estat de 15 minuts de mitjana i a l’R4, entre Manresa i Sant Vicenç de Calders hi ha hagut afectacions, en alguns casos superiors als 30 minuts d’espera. La part més complicada ha estat a les línies l’R14, l’R15, l’R16 i l’R17 que les demores han sigut de més d’una hora.
Una altra incidència a l’R2 Nord
Tot just quan es resolia la incidència de l’R2 Sud se’n ha produït una altra a l’R2 Nord, a l‘estació de Sant Celoni, que s’ha resolt a les 9.30 h. A causa d’això, els trens amb origen i destinació a Sant Celoni iniciaven i finalitzaven el recorregut a l’estació de Llinars del Vallès. Això ha provocat demores puntuals a l’apropar-se al punt afectat.
Trens suprimits per la vaga convocada per CGT, SF-I i Alferro
Les incidències a l’R2 s’han afegit a la convocatòria de vaga que han mantingut per a aquest dimecres els sindicats minoritaris CGT, SF-I i Alferro. Aquestes organitzacions consideren que l’acord que s’ha tancat suposa un retrocés dels seus drets laborals i s’han concentrat a les portes de l’Estació de Sants per fer sentir el seu malestar.
El fet, és que la vaga ha provocat la supressió a primera hora del matí d’un tren de l’R4 que sortia de Manresa i d’un altre de l’R1 amb destinació a l’Hospitalet de Llobregat. A la tarda els trens suprimits han afectat l’R16, concretament no han circulat els trens entre estació de França i Tortosa. Concretament, el de sortida a les 17.45 h des de l’estació de França direcció Tortosa i els següents de la mateixa ruta, però amb sortida Tortosa de les 18.10 h – Estació de França 20.54 h i Tortosa 19.34 h – Estació de França 22.24 h.
També hi hagut afectacions al servei de trens de l’alta velocitat. S’han suprimit dos trens AVE que sortien de Barcelona amb destinació a Madrid, el de les 6.20 i el de les 8.25 h, i també el que havia d’arribar de Madrid a les 8.45 h. A més, s’han suprimit el tren d’anada a Lió d’aquest matí i el de tornada a la tarda.

Usuaris de l’R3: “Renfe està a l’UCI”
En Marc Janeras, portaveu del col·lectiu d’usuaris de l’R3 Perquè No ens Fotin el Tren, ha valorat les dades que ha donat recentment el Parlament, que el 24 % dels trens de Rodalies estan fora de servei. Janeras ha denunciat que “Renfe està a l’UCI”. “En no fer-se’n ni tan sols el manteniment mínim necessari” s’ha col·lapsat el servei.
A més, sobre el traspàs del servei a la Generalitat, ha dit: “Per si sol no serveix de res”. I ha alertat que cal que tinguin més en compte a l’usuari: “Veiem que cal canviar absolutament la mentalitat d’empresa de com funciona aquest servei”.
Mira l’entrevista al portaveu del col·lectiu, al betevé directe, aquí:
