Els trens d’alta velocitat ja circulen per l’interior de la futura estació de la Sagrera. Ho han començat a fer aquest diumenge a quarts de set del matí. Les connexions ferroviàries entre Barcelona, Girona i la frontera francesa, per tant, quan passen per aquest punt ja no ho fan a cel descobert, sinó que ho fan sota l’estructura de la futura estació. Aquesta fita s’ha assolit després d’un exhaustiu procés de proves tècniques que van començar l’agost de l’any passat.
Segons Adif, es tracta d’una nova fita en el desenvolupament d’una de les majors operacions ferroviàries que s’estan executant a Espanya, de les més “ambicioses i complexes de la història recent”.
Eliminació d’una barrera històrica entre barris
Que els trens d’alta velocitat ja circulin per dins de la futura estació suposa eliminar una barrera física que històricament havia separat els barris de la Sagrera i de Sant Martí de Provençals, separats pel ferrocarril. D’aquesta manera també s’ha de reduir l’impacte acústic i visual que hi havia.
De mitjana, hi ha 34 circulacions diàries de dilluns a divendres que passen per aquest traçat, i 28 els caps de setmana.
A hores d’ara la construcció de la futura estació segueix avançant. Ja s’ha completat la construcció de la meitat de la coberta (la del costat que toca a Sant Martí de Provençals). Alhora, una vegada realitzat el trasllat de les circulacions d’alta velocitat a l’interior de l’estació, es desmantellaran les vies per on passaven els combois fins ara. Això permetrà als operaris treballar en el costat muntanya, on el grau d’execució de la coberta de l’estació és del 80 %.
