Escolta aquesta notícia

El Departament de Territori ha activat un dispositiu complex per traslladar la maquinària que està perforant les futures estacions de l’L9. La maquinària s’ha mogut durant la matinada de dimecres des de Mandri fins a Sanllehy. A la primera de les estacions els treballs estan molt avançats i ja s’ha completat l’excavació del pou. Ara toca actuar a Sanllehy, on falta completar la perforació del pou perquè només se n’ha excavat el 66 %.

El transport s’ha fet de matinada, ja que el trànsit és menys dens i un trasllat d’aquestes característiques pot ser perillós per al material pesant que es transporta. Tot plegat s’ha dut a terme amb un camió de set eixos que ha estat envoltat d’un dispositiu policial per vetllar per la seguretat ciutadana. A banda dels treballs en aquestes dues estacions, Territori va licitar a finals del 2024 els treballs d’obra civil i d’estructura de les estacions de Manuel Girona i Campus Nord. Els treballs consistiran en l’excavació dels pous de les estacions, les galeries de connexió i la construcció de l’estructura interna de l’estació.

Les obres de l’estació de Manuel Girona, a la primavera

L’estació de Manuel Girona es construirà al carrer del Doctor Ferran. Es preveu que les obres comencin a finals de la primavera d’enguany. Els treballs comportaran el desviament dels serveis afectats, l’excavació d’un pou de 27 metres de profunditat i la construcció de l’estructura de l’estació.

Pel que fa a l’estació de Campus Nord, s’ubicarà entre els carrers de John Maynard Keynes i Ignasi de Solà-Morales i Rubió. Les obres comportaran el desviament dels serveis afectats i l’excavació dels primers 33 metres del pou de l’estació. Aquesta intervenció donarà continuïtat als treballs previs ja realitzats.

Així van els treballs de l’L9

El departament està treballant actualment a les estacions de Mandri, Sarrià, Plaça de Maragall i Sanllehy, així com en l’àmbit de macropou de la Sagrera. En paral·lel, estan en marxa els treballs per a la col·locació de la llosa intermèdia del túnel, la que separarà un sentit de l’altre en la circulació dels trens, entre l’àmbit de Plaça de Maragall i Lesseps. La tuneladora del tram central és actualment a Mandri, on s’estan fent les tasques de manteniment i posada a punt necessàries abans d’encarar el tram pendent fins a Lesseps.

Ara mateix les obres de l’L9 continuen progressant i les estacions van agafant forma. Darrerament s’ha treballat a les de Sarrià, Campus Nord, Sanllehy i Mandri. De fet, la de Mandri és una de les estacions on les obres estan més avançades i ja s’hi ha finalitzat la perforació del pou. Ara, doncs, toca centrar-se en l’estació de Sanllehy.