Isern aposta per obrir un nou carril per a autobusos i motocicletes a la B-23, l’accés i la sortida de Barcelona per la Diagonal, ampliant la calçada pel voral. El director de Trànsit creu que seria possible fer-ho amb poca inversió, lluny dels 80 milions d’euros que van costar les obres del carril bus-VAO de la C-58.

El Servei Català de Trànsit també ha proposat a l’Ajuntament de Barcelona que les motos puguin anar pel carril bus de la Gran Via que arriba fins a la plaça de les Glòries, travessant tot el districte de Sant Martí. El consistori està estudiant la proposta, atès que es tracta d’un carril situat dins d’una via ràpida i sense parades per als autobusos. A l’interior de la ciutat, l’Ajuntament no és partidari que les motocicletes puguin anar pels carrils bus, perquè quan els autobusos s’aturen per carregar i descarregar els motoristes intenten avançaments que poden resultar perillosos.

Trànsit creu que carrils com aquests, a les carreteres d’accés a l’àrea metropolitana, també es podrien obrir a vehicles privats en què viatgin almenys dues persones, com es fa al carril bus-VAO de la C-58. Tot i que quan es va posar en marxa no hi passaven mai més del 3% dels vehicles que entren a Barcelona per la Meridiana, des que s’ha rebaixat a dos el nombre mínim d’ocupants i es manté tot el dia com a carril d’entrada el percentatge ha pujat fins al 6-7%, és a dir, uns 3.800 vehicles al dia. I, el que és més important, les retencions a la C-58 s’han reduït a la meitat. Segons Joan Josep Isern, les xifres s’acosten a les d’un funcionament òptim d’aquesta infraestructura, pensada per agilitzar l’accés a Barcelona dels autobusos i dels cotxes amb més d’un o dos ocupants.