El director del Servei Català de Trànsit (SCT), Ramon Lamiel, insisteix en la idea de reduir a 110 km/h la velocitat màxima a l’AP-7. Ho ha explicat en una entrevista a RAC1. Lamiel assegura que baixant la velocitat de 120 a 110 ajudaria els conductors a respectar més la distància de seguretat: “A l’AP-7, l’accident més habitual és l’encalç, picar per darrere”. Lamiel ha explicat que representen “un 55 % dels accidents”.

Segons Lamiel, “baixar de 120 km/h a 110 km/h en els 300 quilòmetres d’alliberament de peatges suposaria reduir la distància de seguretat de 100 metres a 75 i guanyes 25 metres de seguretat. Estàs més segur a una velocitat menor”. El director de Trànsit ha explicat que quan es faci la proposta al Govern espanyol -que és qui té les competències en aquesta via- serà després d’un estudi previ. Ara mateix, diu, “estem en fase de conèixer les dades” tot i que ja ha avançat les millores que guanyarien si es reduís la velocitat màxima permesa.

Lamiel afirma que volen executar un carril addicional a l’AP-7 Nord

Sobre les alternatives per millorar la congestió a l’AP-7, ha dit que s’ha de promoure el transport públic per carretera mentre que no arriben les grans inversions en transport públic. De fet, des que van eliminar-se els peatges en aquest via s’ha incrementat la mobilitat en un 40 %. Alhora, ha assegurat que estudien amb Madrid com executar un carril addicional a l’AP-7 Nord entre la Roca i Sant Celoni que sigui segur: “Li estem donant moltes voltes amb el ministeri”. Ara, ja hi ha un carril addicional a l’AP-7 Sud de 40 km per guanyar fluïdesa en aquesta autopista.

Millorar la mobilitat per Sant Joan

Trànsit ja té el cap posat en el següent cap de setmana llarg, el del 24 de juny, Sant Joan. Lamiel ha assegurat que aquesta setmana es reuniran amb tots departaments implicats per veure quins dispositius es posaran en marxa per millorar la mobilitat i intentar reduir el col·lapse a les vies costaneres (AP-7 i C-32).