El director del Servei Català de Trànsit, Joan Josep Isern, ha anunciat aquest dissabte en una entrevista amb Europa Press que es perseguiran els conductors que no hagin passat la inspecció tècnica de vehicles o no hagin solucionat els problemes detectats. Ho faran buscant-los a través de la informació proporcionada per la Direcció General d’Indústria i de la xarxa d’estacions d’ITV.

Aquesta mesura respon a un ascens alarmant del nombre de vehicles que ara mateix estan circulant sense les condicions mínimes de seguretat. Trànsit demanarà la informació a la Direcció General d’Indústria, que és qui coneix l’estat dels vehicles, i els comunicarà quan han de passar la inspecció. A través de la xarxa d’ITV es farà seguiment de qui l’ha passada o no.

D’aquesta manera, no farà falta esperar als controls aleatoris dels Mossos d’Esquadra com fins ara, sinó que es dirigiran als propietaris dels vehicles directament des d’Indústria i des de l’SCT, per poder actuar d’una manera directa i preventiva, abans que surtin a les carreteres.

En un primer moment, serà Indústria qui avisarà els conductors que han de passar la inspecció i, si els passa el termini i no fan la millora que se’ls demani en passar la ITV, des de Trànsit s’iniciarà un expedient sancionador, que consistirà per la immobilització del vehicle i una multa de fins a 500 euros.

L’any 2007, el parc mòbil català només tenia el 35% de vehicles amb més de 10 anys d’antiguitat. El 2012, el 56% ja superava la dècada d’antiguitat. I aquest 2013 la xifra va en augment: ja s’ha superat el 60%, segons ha indicat el director de Trànsit.