El primer matí del Mobile World Congress ha estat marcat per la tranquil·litat pel que fa a la mobilitat. Més gent de l’habitual però sense incidències. L’única problemàtica han estat les protestes estudiantils que han tallat al llarg del matí diverses vies d’entrades a la ciutat, per reclamar una baixada de les taxes universitàries, que han provocat retencions i cues.

La majoria de congressistes han arribat amb l’L9 Sud del metro o amb Ferrocarrils. A l’L9 s’ha pogut veure molt personal per indicar el camí als viatgers. Els congressistes sense acreditacions els feien sortir per Europa-Fira, mentre que els que ja la tenien prèviament ho podrien fer per Fira. Als Ferrocarrils s’ha viscut alguna cua a les màquines validadores en entrar. Però en canvi, a la sortida els viatgers no havien de passar el tiquet, la qual cosa ha fet que no hi hagués cues.

Precisament aquest dilluns TMB, FGC i Renfe han posat en marxa un reforç de transport públic per tal d’assumir un augment significatiu de persones movent-se per la ciutat. Està previst que entre el 27 de febrer i el 2 de març més de 101.000 participants passin pel recinte de Gran Via de Fira de Barcelona, on se celebrarà el Mobile World Congress. TMB ha reforçat l’L9 Sud de metro i la línia d’autobús H12, que para just davant de la Fira. A més a més, des de l’organització han contractat TMB per tal d’oferir un autobús que connecta la Fira de Gran Via amb el recinte de Montjuïc. Ferrocarrils ha ampliat la circulació de trens de la Línia 8, que uneix els dos recintes firals. I Rodalies de Catalunya ha augmentat la freqüència de pas la línia R2 Nord, que connecta amb l’aeroport.