
Més d’hora que tard, el tramvia i l’autobús compartiran carril a la Gran Via de les Corts Catalanes. Un cop l’Ajuntament i l’ATM desdoblin les vies de les línies T5 i T6 (i, per extensió, es creï el nou traçat en ziga-zaga a les Glòries), Barcelona tindrà el primer carril compartit entre el TRAM i el bus.
En concret, serà al segment de la Gran Via que hi ha entre el carrer de la Ciutat de Granada i la rambla del Poblenou. Aquí tant els autobusos com els tramvies circularan de forma alternada pel mateix espai. En aquest tram no hi haurà cap parada de tramvia, però sí de bus (en els dos sentits), a l’altura del carrer de la Llacuna.
Les obres està previst que comencin abans que acabi aquest 2025 i s’allargaran 17 mesos. Tot plegat costarà 32 M € i l’Ajuntament ja està buscant una empresa perquè executi els treballs, tal com ha avançat El Periódico.
El desdoblament de vies s’iniciarà un cop hagi culminat la reurbanització del cantó muntanya de la Gran Via, en obres des del gener del 2024.
Carril compartit també a la Diagonal
A banda del carril compartit que hi haurà a la Gran Via, l’Ajuntament té previst fer-ne un altre perquè tramvies i autobusos comparteixin plataforma a l’avinguda Diagonal.
Quan es facin les obres per culminar la connexió del Trambesòs amb el Trambaix a Francesc Macià, l’Ajuntament farà una plataforma única i “innovadora”, entre el passeig de Gràcia i la via Augusta, per la qual passaran els autobusos i també els tramvies.
