SÍLVIA CASORRÁN, Comissió de Mobilitat del Poblenou "Ja fa més de 10 anys que es va construir el Trambesòs i el Trambaix i va quedar pendent una darrera connexió de 4km que al Poblenou ens solucionaria moltíssim la mobilitat." RICARD RIOL, president de la PTP "Estem demanat un canvi en la política de mobilitat, que el transport públic tingui prioritat en la superfície i amb alta capacitat perquè a La Diagonal el sistema d'autobusos en carril bus està exhaurit."

L’acció ha consistit a col·locar a la gespa que hi ha entre les vies petites pedres formant la frase “Tramvia per tota la Diagonal”. Els veïns del Poblenou defensen que amb aquest mitjà de transport podrien millorar la connexió en transport públic amb la resta de la ciutat que, a dia d’avui, asseguren que és molt deficient.

Sílvia Casorrán, de la Comissió de Mobilitat del Poblenou, es queixa que fa més d’una dècada que el Trambaix i el Trambesos van entrar en funcionament, però “va quedar pendent una darrera connexió de quatre quilòmetres que al Poblenou ens solucionaria moltíssim la mobilitat”.

La connexió del tramvia, en marxa

El govern municipal ha manifestat la seva intenció de tirar endavant el projecte, que compta amb el suport del PSC, ERC i la CUP i, de fet, el passat mes de  setembre ja va encarregar els estudis tècnics de viabilitat de l’obra. L’acte d’aquest dissabte és un gest de pressió per accelerar el procés i convertir en una realitat la connexió dels tramvies l’abans possible.

Des de l’associació per la Promoció del Transport Públic, van més enllà i entenen que la connexió dels tramvies reflecteix un canvi de model necessari en la mobilitat a la ciutat. Segons el president de l’entitat, Ricard Riol, el que demanen és que “el transport públic tingui prioritat en la superfície i amb alta capacitat perquè a la Diagonal el sistema d’autobusos en carril bus està exhaurit”.

La PTP, que promou des de fa més de 20 anys el transport públic sostenible, va presentar el mes de novembre un estudi sobre l’mpacte de la connexió dels tramvies per la Diagonal. La seva proposta, afirmen, té un cost inferior al de la construcció d’una sola estació de metro.