El Bicicleta Club de Catalunya (BACC) i Eixample Respira demanen replantejar el tram del carril bici del carrer d’Aragó entre Casanova i Tarragona perquè és estret i perillós. Malgrat que estan satisfets de la incorporació d’aquesta via a la xarxa de carrils bici de la ciutat, alerten que circular per aquest tram en concret és insegur per als ciclistes.

Adrià Arenas, portaveu del BACC, explica que en aquest tram el carril bici passa a ser molt estret, de poc més d’un metre, fet que impedeix un bon flux de circulació i posa en perill la seguretat dels ciclistes. Lamenta que el fet que Aragó passi de sis a tres carrils de circulació hagi implicat també la reducció de l’amplada del carril bici perquè “és una infraestructura que ha d’oferir seguretat”.

Demanen perllongar el carril de serveis

Per Luca Telloli, d’Eixample Respira, desapareix el carril de serveis i ja “l’únic element que garanteix la seguretat del ciclista són els separadors de plàstic que marquen la frontera entre el carril bici i el de vehicles”. Precisament, per aquest motiu una de les opcions que plantegen és que es perllongui el carril de serveis fins al final del carrer d’Aragó.

Una altra queixa és l‘alta velocitat de circulació en aquesta via que creua Barcelona. Asseguren que, malgrat que la velocitat màxima permesa és de 50 km per hora, molts cotxes no la respecten. Especifiquen que hi ha vehicles pesants que circulen molt ràpid i que els ciclistes estan molt exposats perquè queden a escassos centímetres dels vehicles motoritzats.

L’entitat també reclama que l’Ajuntament implanti com abans millor els radars al carrer d’Aragó. Els ciclistes asseguren que la situació s’agreuja perquè, en ser tan estret el carril bici, els ciclistes no poden fer avançaments.

Entre 2.500 i 2.800 passos diaris en un any de funcionament

El carril bici d’Aragó tot just té un any i ja registra entre 2.500 i 2.800 passos diaris, un 65% dels quals són bicicletes i un 35% patinets, segons mesuraments fets pel BACC. Aquesta entitat preveu un increment d’usuaris en el futur perquè carrils ja consolidats tenen un miler de passos diaris. El govern municipal treballa per construir 32,6 nous quilòmetres de carril bici i per millorar-ne 11,7 quilòmetres ja existents, amb l’objectiu d’arribar al 2023 amb 272,6 quilòmetres de xarxa ciclista a la ciutat. Precisament aquest dilluns han començat les obres d’implantació d’un nou tram de carril bici unidireccional al carrer de Nàpols, entre travessera de Gràcia i el carrer de València.