Després d’una matí de vaga al metro especialment complicat, TMB ha reiterat que els serveis mínims decretats pel Departament de Treball han estat insuficients. El conseller delegat de l’empresa, Enric Cañas, ha explicat que s’ha hagut de regular el pas dels usuaris a diversos punts de la xarxa, que hi ha hagut aglomeracions a les andanes i que, fins i tot, s’ha hagut de buidar algun tren amb passatge per complir els serveis mínims del 20 % marcats entre 9.30 i 10 h.

Malgrat tots aquest problemes, Cañas assegura que no hi ha hagut cap incidència remarcable i ha agraït als usuaris la paciència en aquest dia especialment complicat pel que fa a la mobilitat. L’operador preveu que la resta del dia també serà complicada, amb uns serveis mínims del 40 % previstos de 16 h a 20 h, en l’hora punta de tornada de la feina.

TMB també adverteix que en l’última aturada del dia, en hora vall, de 21.35 a 23.35 h, els serveis mínims del 20 % faran que en algunes línies, com l’L2 o l’L9, hi circulin molts pocs trens, amb temps d’espera que poden superar els 60 minuts.

En aquesta primera franja de vaga s’ha notat una reducció del nombre d’usuaris del 17 %. Això vol dir que gairebé dos de cada 10 ciutadans han optat per altres mètodes de transport.

Una vaga “sense motius objectius”

Cañas ha reiterat que TMB considera que aquesta vaga i la del dia 29 d’abril no tenen “motius objectius”. Assegura que l’empresa és “molt diligent” en la gestió de la crisi de l’amiant. En aquest sentit, ha recordat que aviat es farà una altra tongada de mesuraments de l’aire per descartar que hi hagi fibres d’amiant.