TMB ha aconseguit el que ara fa un any semblava del tot impossible, tancar el 2020 amb un balanç de comptes amb números verds. En un 2020 marcat per la crisi del coronavirus, ofereix uns balanç positiu d’1,3 M €. Uns diners aconseguits gràcies als ajuts procedents de l’Estat (més de 170 milions) i pels estalvis interns de l’entitat, segons ha explicat TMB. Gràcies a aquesta gestió, les administracions locals no han hagut de realitzar aportacions econòmiques extraordinàries i TMB ha aconseguit equilibrar els resultats. 

Remunta l’ocupació a metro i bus

Pel que fa al 2021, l’ocupació de bus i metro ha remuntat. Mentre que durant el confinament va enfonsar-se fins al 10 %, ara ja se situa en el 60 % de mitjana. Al 2020 al conjunt de xarxes de TMB van viatjar-hi 33,4 milions de passatgers, una davallada de viatgers de 46,9 % que ha provocat una caiguda en picat en la recaptació del 48,8 %.

La presidenta de TMB, Rosa Alarcón, en una compareixença pública, ha volgut destacar “l’enorme esforç de contenció de l’entitat i per conseguir mantenir la qualitat del servei”. En aquest sentit ha volgut reforçar que TMB “ha estat a l’altura i s’ha crescut en les dificultats”, una idea en què també ha fet incidència el conseller delegat de l’entitat, Gerardo Lertxundi.  

Bona valoració de bus i metro

És destacable la valoració que fan els usuaris del transport públic en situació de pandèmia. En el cas del bus, la valoració dels usuaris és d’un 8,17, la més alta dels últims 15 anys, i en destaquen sobretot l’accessibilitat i el fet que no es produeixen ni avaries ni interrupcions en el servei.

En el cas del metro, els usuaris puntuen el servei amb un 7,86, la nota mitjana més alta de la sèrie històrica, i en destaquen especialment la rapidesa i la connexió entre línies i amb altres mitjans de transport.

Ampliació de la flota de busos i trens

En la roda de premsa d’aquest dimecres, els dirigents de TMB han volgut destacar que tot i les dificultats econòmiques s’han pogut encarregar 42 trens de metro nous i s’ha ampliat la renovació de la flota de busos, amb un tota de 77 autobusos nous adjudicats el 2020. A més a més, s’han comprat els primers vuit autobusos d’hidrogen.

Com a fita important, també s’ha destacat el pla de desamiantatge de la xarxa de metro. TMB ha retirat 217 tones de material amb amiant des del 2006 i al 2020 s’han fet actuacions per substituir la coberta del taller de la Sagrera.