
Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) està provant un model d’autobús de dos pisos de propulsió 100 % elèctrica. El vehicle, cedit per l’empresa UNVI, està circulant aquesta setmana sense passatgers per analitzar-ne les prestacions i valorar si s’adequa al servei de les línies del Barcelona Bus Turístic, abans de la formalització del contracte.
Les proves consisteixen a mesurar la fiabilitat i l’autonomia de l’autobús i l’adaptació als recorreguts de les rutes del Barcelona Bus Turístic, així com la gestió del punt de càrrega.
Els vehicles incorporen un paquet en matèria de seguretat com els radars de marxa enrere, més sensors, advertència de somnolència i atenció de conductor, sistema d’informació de punts cecs i un assistent intel·ligent de velocitat, entre d’altres.
Procés de renovació de la flota
Al juliol, TMB va iniciar la licitació per a la compra de cinc minibusos i 18 busos de doble pis, dins el procés de renovació de flota de l’empresa, que han d’entrar en servei aquest 2025 per substituir altres vehicles que ja estan començant a arribar al final de la seva vida útil. El model que s’està provant ara és de característiques similars del lot d’aquella licitació, de fins a 13 metres de llargada i de càrrega nocturna.
El pressupost base de la licitació ascendeix a 19.239.000 € (IVA inclòs) i és una adquisició de TMB que disposa de finançament a través del contracte programa amb l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM)