Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) es fixa l’objectiu “a llarg termini” de millorar la freqüència de pas del metro en hora punta perquè els trens passin cada dos minuts i mig. La fita és per a les línies més congestionades (L1, L3, L4 i L5) però no es posa cap data en l’horitzó per aconseguir-ho. En l’actualitat, la freqüència de pas en les línies convencionals (de l’L1 a l’L5) és d’entre tres i quatre minuts, amb l’excepció de l’L5, en què la mitjana en hora punta és inferior als tres minuts.

freqüència pas metro

La presidenta de TMB, Mercedes Vidal, ha admès que l’objectiu dels dos minuts i mig és per “donar un servei d’acord amb el que necessitem”. Des del 2017, TMB ha incorporat 10 trens en hora punta a les línies convencionals per millorar la freqüència de pas. Es tracta de combois que estaven en reserva o bé al taller en manteniment, un procés que s’ha agilitzat per posar més trens en servei.

12 trens nous a finals d’any

A finals del 2019, l’empresa preveu incorporar 12 trens nous en les línies convencionals. Segons Vidal, TMB no comprava combois per a aquestes línies des del 2006. Els nous trens permetran que els que hagin de passar pel taller hi estigui en temps necessari. A més, com ja va es va anunciar, TMB licitarà properament la compra de 42 combois per substituir els trens més antics, en els quals es va detectar la presència d’amiant.

Els nous trens, però, no seran suficients per millorar la freqüència de pas del metro com es vol. “No és només una inversió en trens”, ha explicat el conseller delegat de TMB, Enric Cañas, que ha detallat que serà necessària més inversió en electrificació de la xarxa de metro i actuacions perquè els trens puguin fer “amb més celeritat” la maniobra de canvi de sentit.