TMB autobús

La direcció de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha manifestat la voluntat de seguir negociant per arribar a un acord en el marc de la legalitat vigent i evitar la vaga d’autobusos a Barcelona a partir del 17 d’octubre. Segons l’empresa, aquesta tongada indefinida d’aturades “tindrà un important cost econòmic per a la plantilla i per a Bus”.

TMB havia convocat aquest dimecres, novament, el comitè de vaga per valorar noves propostes per arribar a un acord, en el marc de la legalitat vigent, que permeti assolir la signatura d’un conveni per a l’empresa de Bus. La direcció ha plantejat un increment de 200 € en concepte de productivitat, addicional a la bonificació de 610 euros acordat amb motiu de la sortida de la vaga del mes de febrer.

Els increments màxims que permet la llei

L’empresa informa que ha acceptat que els increments siguin els màxims que permeti la llei durant tota la vigència del conveni i que per al present any és del 2 % i que, en el cas que el Govern modifiqués aquest límit per a enguany, ho aplicaria automàticament. Actualment, el Govern està estudiant una pujada salarial per als treballadors del sector públic l’any 2023 del 3,5 %.

Segons expliquen fonts de Transports Metropolitans de Barcelona, els sindicats no han volgut valorar la proposta, que pretenia apropar-se a les demandes de la plataforma sindical, i han respost amb la petició de més increments econòmics i han abandonat la reunió després de lliurar a la direcció la tramitació d’una altra vaga, a partir del 17 d’octubre, amb tres aturades de dues hores coincidint en aquest cas amb les hores punta.