Estacions com aquesta de Madrid, en què al nom de la parada s'hi afegeix el de la marca comercial que la patrocina, podrien veure's a Barcelona. Això és el que proposa TMB, que, aquest matí, ha organitzat una trobada amb empresaris a qui podria interessar posar publicitat al transport públic. JOAQUIM FORN, president de TMB "En definitiva, us proposem un aparador immillorable davant el món perquè les vostres empreses s'uneixin amb la marca Barcelona i amb la reputació del seu transport públic en un projecte amb una potencialitat de projecció privilegiada tant en àmbit local com internacional." En una primera fase, es podran patrocinar estacions i línies de metro, parades d'autobús, el telefèric, el funicular o el bus turístic. La condició, en el cas del metro, és que no desaparegui mai el nom original de l'estació i que hi hagi un màxim d'espais comercialitzats. Els contractes duraran, com a mínim, dos anys i, d'entrada, no hi ha una llista de parades predeterminada. CARLES CANTO, vicepresident d'IMG Consulting 33:30 "Si una empresa té la seu al costat d'una estació A, en principi té més sentit que aquesta empresa estigui més interessada en aquella estació, fins i tot si no és gaire potent quant a trànsit." Encara no se sap quan començarem a veure els patrocinis al transport públic, ni quins ingressos aportaran a la ciutat. Però l'Ajuntament confia en aquesta fórmula innovadora, que ja funciona en altres capitals com Madrid, Londres i Nova York.

TMB busca patrocinadors per a la xarxa de transport públic. Aquest divendres, l’operadora s’ha presentat davant d’un centenar de directius. El president de la companyia, Joaquim Forn, ha afirmat que la marca Barcelona va lligada de TMB. Per això, assegura que el servei és un “aparador immillorable per a les empreses”.

Un dels vessants del pla que serà més visible per als usuaris és el “naming rights”. Es donarà llum verda a incorporar noms de marques a un nombre limitat d’estacions de metro, autobús o del funicular. S’ha optat per un model mixt, que en mantindrà el nom actual i s’hi afegirà la menció al patrocinador. L’empresa que gestiona l’estratègia, International Management Group, argumenta aquesta decisió per la sensibilitat social que hi ha a la ciutat pel que fa a la nomenclatura. De fet, al mes de juny es va fer una enquesta en què entre un 70 i 75% dels ciutadans es van mostrar favorables amb la proposta.

Encara no es pot parlar de quines parades incorporaran el nom de marques perquè dependrà, en part, de la demanda de les empreses. Així, una companyia pot estar interessada en patrocinar l’estació de metro més propera a la seva seu, encara que no sigui cèntrica. El contracte serà per a un període de 30 mesos. En representació de IMG, Carles Cantó ha justificat que  amb un període de temps més llarg serà rendible haver de modificar la senyalització.

L’alcalde, Xavier Trias, ha explicat que “no té sentit crear dèficit en el transport públic” i per això considera necessari buscar vies d’ingressos que no impliquin sempre l’increment de preu de les tarifes. També ha destacat que Barcelona és una de les marques de ciutat més potents del món.