TMB posa a prova un altre prototip de bus 100 % elèctric i d’emissió zero. El vehicle, anomenat Aptis, té capacitat per a 100 passatgers i fa 12 metres de llargada per 2,55 d’amplada. El disseny fusiona aspectes del bus amb d’altres del tramvia, tant a l’interior com a l’exterior: finestres i portes amples, terra anivellat amb les parades i seients més separats. Segons l’empresa que l’ha concebut, Alstom, es preveu que tingui una vida útil de 20 anys.

A més de garantir-ne l’accessibilitat als passatgers, el model està pensat per facilitar les maniobres. Les rodes se situen als extrems de la carrosseria i totes quatre són direccionals. D’aquesta manera, a l’hora de fer gir s’ocupa menys espai. Aquest disseny també fa més senzill acostar-se a les parades i reincorporar-se al trànsit.

En circulació sense passatgers

El vehicle ha circulat per Barcelona durant dos dies pels entorns de la plaça d’Espanya i Montjuïc. Per verificar-ne l’adequació, ha seguit sense passatge el recorregut de diverses línies. La prova al carrer s’ha fet després que el nou bus elèctric hagi superat les anàlisis fetes al centre operatiu de l’empresa.

TMB busca vehicles elèctrics amb prestacions i costos comparables als busos convencionals. Si supera el test, la incorporació de l’Aptis podria ampliar la flota de vehicles elèctrics de l’empresa. Actualment n’hi ha nou, set d’articulats i dos d’estàndard però, segons la companyia, l’objectiu és comprar-ne més. Es vol aconseguir que hi hagi línies en què només circulin busos elèctrics. Segons les previsions, la primera serà l’H16.

L’empresa que ha fabricat el prototip, Alstom, és la mateixa que ha fabricat els combois de metro de la ciutat. De moment, ha cedit el nou model a TMB, en espera que l’empresa de transports n’avaluï la idoneïtat.