Ja fa temps que TMB estudia la possibilitat de posar en marxa serveis de mobilitat sostenible, com els patinets elèctrics, i ara ha anunciat que aspira a gestionar un servei de vehicles (cotxes i motos) compartits, semblant al “carsharing” o cotxe multiusuari. Seria un servei metropolità, però, de moment no n’han transcendit més detalls.

Ho ha anunciat la presidenta de TMB i regidora de Mobilitat, Rosa Alarcón, durant la presentació del Pla estratègic de l’empresa previst fins al 2025. A la presentació també hi ha assistit el conseller delegat, Gerardo Lertxundi. El document, l’ha d’aprovar definitivament el Consell d’Administració.

Alarcón ha deixat clar que de moment “és una voluntat” i que ja fa temps que TMB va anunciar que volia convertir-se en una empresa de serveis de mobilitat. El que sí que es tirarà endavant serà un servei de bicicleta metropolitana, que s’ha d’acabar de concretar en els propers mesos.

Guanyar més usuaris al transport públic

Un dels objectius que TMB vol assolir en els propers quatre anys és que el 65 % dels desplaçaments a Barcelona i l’àrea metropolitana es facin en transport públic i un 35 %, en vehicle privat. La fita és arribar als 2,3 milions de viatgers diaris, (al bus i al metro) en els dies feiners, un 10 % més que l’any 2019. Una xifra que ha baixat dràsticament durant els mesos més durs de la pandèmia.

El Pla estratègic també preveu millores a la xarxa de metro i bus. Per exemple, la posada en servei del tram central de l’L9, la incorporació de 96 trens i estacions: tres a Barcelona, una a Badalona i dues a Esplugues. Pel que fa al bus, es preveu incorporar 508 vehicles: 223 seran elèctrics i 46, d’hidrogen.