Aparentment sembla un bus qualsevol, però s'ha sotmès a un procés de transformació que l'ha convertit en un vehicle híbrid, és a dir, que combina el motor de gasoil amb un altre d'elèctric. Aquesta hibridació és l'última aposta de TMB, a la qual se sotmetran ara una primera tanda de 40 busos que es completarà fins arribar al centenar. El canvi s'aplica a vehicles de menys antiguitat perquè la inversió sigui amortitzable durant tota la seva vida útil. Aquest prototip ha suposat una despesa de 1,4 milions d'euros. ASSUMPTA ESCARP, presidenta de TMB "Fem una aposta real per la recerca que avança cap a la mediambientalització, fem de banc de proves, i després comprem. I això és important des del punt de vista d'una empresa pública". A banda d'aquest projecte, TMB ha incorporat a la seva flota quatre nous models híbrids de sèrie que a partir de l'octubre ja circularan amb passatgers. Amb la tecnologia híbrida es redueix fins a un 30% el consum de combustible i les emissions contaminants. Aquests nous models tenen un cost aproximat de 315.000 euros, preu lleugerament superior als dièsel, però que es compensa amb una menor despesa de combustible al llarg dels anys de vida.