La consigna torna a ser clara: evitar l’ús del metro durant les franges d’aturada, perquè els serveis mínims decretats són insuficients per absorbir el volum de passatgers habitual d’un dilluns qualsevol. Les alteracions tornen a estar repartides en els tres torns laborals: de 7 a 9 h, de 16 a 18 h i de 20.30 a 22.30 h. El Departament de Treball manté els serveis mínims decretats per a les dues jornades d’aturades anteriors; és a dir, en les franges del matí i la tarda, hi haurà un 40 % del servei habitual i el percentatge encara serà més baix en l’última franja, a la nit, quan només circularan dos de cada 10 trens.

El conflicte laboral obert entre TMB i treballadors ja fa temps que s’arrossega. Les dues parts no aconsegueixen acordar un nou conveni col·lectiu i en les últimes reunions entre les parts, s’ha constatat el bloqueig de les converses. L’empresa considera que la seva proposta de conveni és de màxims i mostra un “esforç d’aproximació a les demandes laborals dels treballadors”. En canvi, per al comitè d’empresa és un document que es queda curt i no dona resposta a aspectes primordials per a la plantilla. Per això no l’han dut a l’assemblea per sotmetre’l a votació, cosa que lamenta TMB, que demana “donar veu a la plantilla, perquè valori un conveni que afavoriria els treballadors”. Per tant, de moment, no hi ha la previsió a curt termini que es pugui desconvocar aquesta vaga parcial i indefinida al metro.