22.500 hores és el temps que ha acumulat el telefèric de Montjuïc des que es va inaugurar, el 2007, i per normativa això requereix fer una revisió més exhaustiva. Aquest examen extraordinari implica desmuntar-ne tots els elements de seguretat, comprovar-los i substituir les peces desgastades. I en això treballen aquests operaris, desmuntant aquesta roda motriu de tres tones. És l'encarregada de fer girar el cable d'acer que sustenta i transporta les cabines. Precisament els 1.600 metres de cable que hi ha al telefèric també es canviaran. Una feina costosa que va més enllà d'una senzilla ITV. CARLOS SÁNCHEZ, responsable de manteniment del Telefèric de Montjuïc "Si extrapolamos esta revisión a un vehículo, un vehículo tiene un mantenimiento normal como el cambio de aceite, pero de vez en cuando hay que cambiarle la correa de distribución. Pues es eso, como si fuera un mantenimiento más excepcional. En ese nivel estaríamos." Un altre equip de tècnics treballa a les altures. Per primera vegada es renova tot el sistema de politges que hi ha a les 12 pilones del telefèric. El cost total de la revisió és de 800.000 euros. Dilluns vinent serà el Funicular de Montjuïc el que passi pel taller. En aquest cas serà una revisió ordinària, com la que es fa cada any, que s'allargarà tres setmanes. Us ho ha explicat des del Parc de Montjuïc, Patrícia Álvarez.

Els operaris ja treballen en el manteniment del telefèric de Montjuïc. Fins al 5 de març estarà tancat per sotmetre’s a la revisió anual, que aquest any serà més extensa perquè la instal·lació ha acumulat 22.500 hores. El telefèric, inaugurat l’any 2007, es fa gran i cal revisar en profunditat tots els elements de seguretat. Al llarg de sis setmanes, aquests components es desmuntaran, es faran comprovacions i es canviaran les peces més desgastades. Amb un cost de 800.000 euros, la revisió finalitzarà amb la visita d’un inspector de la Generalitat.

Es dóna el cas que fa tres setmanes una avaria hi va atrapar durant més d’una hora una setantena de persones. Segons el cap de manteniment del telefèric, Carlos Sánchez, aquest examen extraordinari “no té cap relació amb la incidència que va ocórrer”, sinó que es fa pel temps acumulat en funcionament. Sobre les causes de l’avaria, Sánchez ha explicat a BTV que s’ha lliurat un informe a la Generalitat i s’ha demanat un estudi paral·lel al constructor del telefèric.