Segons la Federació Catalana del Taxi, el Mobile World Congress ha catapultat la demanda de taxis fins a un 40%. "Por la mañana es flojito pero por la tarde se va notando bien." "Vengo por aquí porque la cosa está chunga." "Se agradece" "Se nota un poquito más de ánimo." A les hores punta, a l'obertura i al tancament de la fira, passen per la plaça d'Espanya uns 1.500 taxis. De fet la cua per agafar-los ordenadament no es gens menyspreable. Malgrat aquesta primavera del taxi, alguns professionals lamenten la proliferació de cotxes de luxe i minibusos que treballen en unes condicions que ells no poden igualar. "Aquí estan trabajando coches que estan viniendo de otros países y de otras ciudades y nosotros seguimos igual, eso es una ruina." "Es muy lenta la circulación y te tienes que esforzar, tienes que estar al tanto, es cuestión de suerte el taxi." "Pero has d'estar molt a prop d'aquesta zona, a la resta de la ciutat potser no es nota tant." Els congressistes en molts casos arriben i se'n van de la fira amb taxi, els professionals del sector ens expliquen quines altres carreres els demanen. "Sobre todo hoteles, hoteles-fira, fira-hoteles." "La mayoría van al aeropuerto." "Pues a los hoteles, restaurantes, depende." "Por la noche a los restaurantes y salen un poquito, a tomar alguna copa." "Cap a la zona del Paral·lel, Vila Olímpica, la més turística de la ciutat segurament." Per la majoria de taxistes seria bo que tots els dies fossin com aquests.

Des d’aquest dilluns els taxistes han notat un increment substancial en el nombre de trajectes que fan habitualment. La Federació Catalana del Taxi el xifra en un 40%. Altres fonts, en aquest cas de l’Institut Metropolità del Taxi, han registrat 1.600 taxis per hora en el trajecte que va de la ciutat cap a la Fira, sobretot en hora punta. Des de la plaça d’Espanya cap a la ciutat se n’han registrat entre 600 i 700 per hora. Els moments en què més s’intensifica la demanda és al migdia, a l’hora de dinar, i al vespre, moment en què tanca el congrés.

Contra l’intrusisme

Però no tot són avantatges. Els taxistes es queixen dels conductors que vénen de diversos punts d’Espanya amb vehicles de lloguer i sense llicència de taxi per treure’ls la feina. Consideren que és competència deslleial ja que el fet de treballar per lliure no els obliga a complir certes limitacions que els taxis sí que han de seguir, com per exemple, no poder treballar els set dies de la setmana. El sector del taxi assegura que els és impossible lluitar contra aquesta competència.