Jornada de protesta del taxistes aquest divendres a l’Aeroport de Josep Tarradellas Barcelona-el Prat. Els conductors han fet sonar els clàxons per denunciar la mala gestió del servei d’encotxament a la T1. Segons ha explicat el portaveu d’Élite Taxi, Tito Álvarez, l’empresa que s’encarrega de coordinar aquesta àrea “és un desastre” (Òptima) i no està garantint un bon servei, perquè falta personal. Per això amenacen de bloquejar el servei si no s’amplia el personal que gestiona les cues. Per la seva part, Aena afirma que està treballant amb l’empresa per resoldre “els desajustos”.
Afirma que hi ha clients que poden arribar a esperar fins a una hora un taxi, quan la zona d’espera dels taxis es troba a poc més d’un quilòmetre. Diu, a més, que en a determinades hores falta personal i que els auxiliars que s’encarreguen de l’espai — de repartir els clients — no tenen garantits tots els drets laborals. “És un tema d’imatge de ciutat. No pot ser que la gent arribi a Barcelona i no hi hagi taxis o estiguin esperant una hora. Després els que quedem malament som els taxistes”. Álvarez creu que aquesta situació no es pot permetre i no descarta més mobilitzacions del sector la setmana vinent.
Queixes per la zona d’espera
El col·lectiu també reitera la queixa pel mal estat de les instal·lacions de la zona d’espera dels taxistes, on els conductors passen l’estona fins que poden recollir passatgers a les zones d’arribada. Élite Taxi denuncia que hi ha rates — i no és la primera vegada—, que els lavabos estan en mal estat i que només tenen màquines de “vending”. Tito Álvarez afirma que fa anys que Aena diu que construirà un restaurant i que encara no ho ha fet.