Cada dia entre i surten més de 500 trens de l'estació de Plaça de Catalunya. O el que és el mateix, 1 comboi cada 110 segons. Massa desgast per una infraestructura que fa 25 anys que no es canvia. L'estiu passat se'n va renovar una part i ara, toca la següent fase. Uns treballs de millora que habitualment es fan de nit però que aquest cop han obligat a tallar la circulació durant tres dies. Carlos Almoslino, responsable de vies de FGC "Nosaltres donem servei els 365 dies de l'any, així que nomès disposem de poques hores al dia per treballar i són tasques que necessiten molt més temps". Per això s'ha optat per la solució més dràstica, però també la més ràpida: tallar la circulació de trens fins a Plaça de Catalunya durant tres dies i traslladar-ho tot a la de Provença. Els passatgers que vulguin continuar el viatge fins al centre poden agafar amb el mateix billtet la Línia 3 del metro, que fa un recorregut molt similar. L'estiu que ve està previst acabar la última fase de millora de l'estació. Tot plegat ha de permetre, segons Ferrocarrils de la Generalitat, augmentar la seguretat i reduir el nombre d'avaries.

Per traslladar-se des de la plaça de Catalunya fins a l’estació de Provença, i viceversa, Ferrocarrils de la Generalitat aconsella utilitzar l’L3 i fer el transbordament a la parada de metro de Catalunya i de Diagonal. Excepcionalment, durant el tancament els usuaris dels ferrocarrils podran utilitzar el mateix títol d’FGC per accedir al metropolità.El vestíbul de la Rambla de l’estació de la plaça de Catalunya es mantindrà obert i, per tant, els clients podran adquirir títols de transport a les màquines expenedores.