Expedienten a Siemens per les aturades

La Direcció General de Transport Terrestre de la Generalitat ha obert un expedient informatiu a Siemens per aclarir quines són les causes de les aturades en les línies 9 i 10 del metro. L’organisme exigeix que s’expliquin els motius de les incidències informàtiques. L’empresa alemanya gestiona el sistema de funcionament automàtic dels vehicles.

Crítiques polítiques

El diputat de CiU, Josep Rull ha considerat inadmissible  que l’avaria hagi deixat sense servei les línies 9 i 10 del metro. Rull considera que no hauria de ser així, quan fa només “quatre  mesos que van entrar en funcionament.”  El PSC ha acusat CiU de voler fer electoralisme amb l’avaria. El diputat socialista, Roberto Labandera, ha dit que els veïns de Santa Coloma valoren de manera molt positiva aquest tram de metro i ha acusat CiU de ser incapaç de portar el metro a Santa Coloma en els seus 23 anys de govern.

Una setmana d’incidències

El servei de la L9 i la L10 del metro continua interrompuda parcialment a causa d’una incidència tècnica en el sistema de comunicació entre el Centre de Control i el sistema de regulació automàtic dels trens. Les parades que no tenen servei de la línia 9 són les del tram comprès entre Onze de Setembre i Fondo. En el cas de la línia 10 no funcionen les parades entre Onze de Setembre i La Salut.

En total són tres les estacions afectades per aquests talls: Bon Pastor, Can Peixauet i Llefià. Per cobrir els trajectes afectats TMB ha habilitat un servei d’autobusos alternatiu dotat de fins a 10 vehicles per facilitar la mobilitat a les dues línies. Transports Metropolitans de Barcelona encara no sap quan es podrà reprendre totalment el servei. Per això, la incidència i els serveis alternatius s’estan comunicant als usuaris mitjançant megafonia, pantalles d’informació i personal situats a les estacions. Les altres parades de les dues línies funcionen amb normalitat.

El personal tècnic de Siemens, empresa responsable dels sistema de regulació automàtica dels trens, continua realitzant les comprovacions tècniques necessàries per poder garantir el funcionament de les dues línies de metro afectades.

Una avaria reincident
Durant el dia d’ahir les dues línies ja van patir problemes tècnics. Concretament la causa va ser la mateixa, una fallada en el sistema informàtic que regula la conducció automàtica dels combois. En el cas de la L9 va estar aturada 7 hores i la L10 no va funcionar durant 4 hores. Els problemes a la línia 9 només es van resoldre parcialment, ja que el tram entre Bon Pastor i Fondo no va funcionar. Aquestes dues línies, L9 i L10, són les úniques que funcionen sense conductor.