Les obres a Rodalies comportaran més canvis en el trànsit ferroviari. Aquest cap de setmana es repetiran els talls a l’R1 de Rodalies Catalunya. Els trens d’aquesta línia començaran i acabaran el recorregut a Badalona per continuar amb els treballs de cobriment de les vies que arriben a la futura estació de la Sagrera. Fins diumenge, l’actuació se centrarà als entorns del pont de Bac de Roda.

Avança el cobriment de les vies

Per avançar amb el cobriment de les vies entre l’entrada sud de la Sagrera i la sortida del túnel del Clot-Aragó (a l’altura del carrer d’Esproceda), durant el cap de setmana s’hi instal·laran un centenar de bigues a banda i banda del pont de Bac de Roda. Aquests treballs donen continuïtat a les obres que van arrencar a mitjans de setembre per completar el nou traçat de l’R2 Nord i l’R11 de la Sagrera a Sant Andreu.

En aquesta intervenció hi treballen més de 600 professionals durant les 24 hores del dia. En aquest primer mes, ja s’ha instal·lat un quilòmetre de via, 126 metres de mur i una cinquantena de bigues del túnel que cobrirà les vies de línies de Mataró i Granollers, des de l’estació de la Sagrera i fins al túnel del Clot.

Transport alternatiu pels talls a l’R1 de Rodalies

Els trens de Rodalies finalitzaran el recorregut a l’estació de Badalona. Per tant, els viatgers que vulguin arribar fins a Barcelona des del Maresme hauran de baixar del tren i fer transbordament l’L2 o agafar un autobús de la línia B7, que uneix les estacions de Badalona i Sant Adrià de Besòs, i el tramvia des de Sant Adrià de Besòs.

Talls R1 Rodalies octubre

Talls a Rodalies fins al desembre

Segons Adif, durant el primer mes d’obres a Rodalies ja ha executat més del 50 % de les obres de la Sagrera que tallen l’R2 i l’R11. Els treballs, per tant, avancen a un ritme més ràpid del previst per la companyia. Tot i això, Adif manté el calendari fins al 10 de desembre, tal com s’havia anunciat en un primer moment.

Després d’un mes amb talls a l’R2 Nord i R11, els 28.500 usuaris de Rodalies que fan servir aquestes línies asseguren que s’han acostumat a anar i tornar de Barcelona baixant a Sant Andreu Comtal i caminar els cinc minuts que separen l’estació del metro, que ha notat un 85 % més de demanda. Tot i això, alguns lamenten que el temps de viatge ha augmentat i altres descriuen la situació com a “caòtica”. “Això és Trenaventura”, conclou una viatgera.