Les obres són de millora i manteniment de 900 metres de vies. La línia 5 del metro va entrar en funcionament ara fa 30 anys, i les inspeccions han detectat el desgast de part dels materials. Per això es renova de manera integral la via, la qual cosa permetrà absorbir millor les vibracions i augmentar la seguretat dels passatgers. La intervenció deixarà sense servei les estacions entre Cornellà Centre i Can Boixeres. Com a transport alternatiu, TMB ha habilitat un autobús que cobreix el recorregut del tram afectat, amb els mateixos horaris del metro. A més del bus especial, també es recomana moure's amb Rodalies de Renfe per enllaçar l'estació de Cornellà Centre amb Sants Estació i la Sagrera, concretament l'R1 i l'R4. El tram és l'altre transport públic que substitueix el recorregut entre Cornellà i Publilla Cases. De fet, a partir d'avui mateix, coincidint amb l'inici dels talls a la línia 5 de metro, el servei de Tram a la T1 reforça la capacitat de cada tramvia amb combois dobles a les hores punta del matí. I s'allargarà fins que acabin les obres al metro, el proper 25 d'agost. Us ho ha explicat des de l'Hospitalet de Llobregat Núria Llabina.
El servei de metro de l’L5 tindrà talls parcials durant 20 dies (aquest dilluns i el 25 d’agost, tots dos inclosos) per unes obres d’infraestructura que consisteixen en un canvi de suport a la via en el revolt de Gavarra. El tall permetrà demolir i reconstruir un tram d’uns 900 metres de plataforma i se substituiran carrils i fixacions perquè la via recuperi les condicions òptimes de seguretat i es puguin reduir sorolls a la zona de Gavarra, segons TMB.
El recorregut entre les parades de Can Boixeres, Sant Ildefons, Gavarra i Cornellà Centre es cobreix amb un servei especial de bus que funciona amb el mateix horari que les parades del suburbà. TMB recomana també com alternativa l’enllaç amb les línies R1 i R4 de rodalies Renfe entre les estacions de Cornellà, Sants i la Sagrera i l’enllaç amb el tram entre Cornellà i Pubilla Cases (l’Hospitalet) per desplaçar-se entre les estacions que queden inhabilitades o bé arribar a l’estació de Sants, a Barcelona.
La línia T1 del Trambaix es reforça a partir d’aquest mateix dilluns amb la circulació de tramvies dobles durant les hores punta del matí coincidint amb el tall de l’L5. Segons ha informat Tram, es dobla la capacitat de cada tramvia, que passarà de poder portar 220 passatgers a 440, fins que s’acabin les obres.