La superilla del Farró va ser una de les sis propostes guanyadores dels pressupostos participatius a Sarrià – Sant Gervasi. Tot i que no serà una superilla en sentit estricte, permetrà fer algunes actuacions per reduir el trànsit a la zona i també fer-hi un estudi de mobilitat. El projecte, que té un pressupost de 370.000 euros, rebrà l’aprovació inicial aquest desembre, i s’aprovarà definitivament al febrer. Està previst que les obres comencin a l’abril.

La iniciativa de la superilla va sorgir de la veïna Carme Cirera, que ho va presentar als pressupostos participatius. La proposta va rebre tot el suport de l’Associació de Veïns del Farró que ja feia anys que ho demanaven, i va ser una de les guanyadores del districte. En el disseny de la superilla hi han participat tècnics de l’Ajuntament, Cirera i membres de l’associació de veïns.

L’AV Farró demana la pacificació del barri
L’entitat veïnal ha fet una proposta de canvis de sentit d’alguns carrers per evitar que s’utilitzin com a drecera cap a la ronda del Mig

Saragossa, Pàdua i plaça de Sant Joaquim

Les principals actuacions es faran al carrer de Saragossa, Pàdua, Sant Hermenegild i també a la plaça de Sant Joaquim. En aquesta última, creuada per dos carrers, es pacificarà el costat Llobregat i es posarà càrrega i descàrrega al costat Besòs. Per reduir la velocitat dels vehicles, al carrer de Saragossa es faran passos de vianants elevats amb el carrer de Pàdua, el de Francolí, entre Sant Hermenegild i Septimània i al carrer de Pàdua amb Ríos Rosas.

El carrer de Saragossa serà un dels carrers on s’actuarà per reduir el trànsit

També es donarà continuïtat a algunes voreres, convertint-les en voreres contínues, en diversos accessos al barri: a Saragossa amb General Mitre, Saragossa amb Guillem Tell, Guillem Tell amb Lincoln i a Balmes amb Sant Hermenegild i Francolí. També s’alçarà la vorera al carrer de Sant Hermenegild, entre Sant Guillem i la Gleva. Amb aquestes intervencions es vol aconseguir que els cotxes entrin i circulin més lents pel barri.

El carrer de Pàdua s’utilitza per fer drecera per accedir a General Mitre

No es farà plataforma única

Tot i que la proposta feta per Carme Cirera era implementar una superilla, els diners destinats als pressupostos participatius no són suficients per fer plataforma única ni tampoc per fer canvis de sentit ni pacificar les places. “Serà una fase inicial“, explica Carme Cirera, impulsora de la superilla del Farró, que afegeix: “Ara intentem pacificar els punts del barri que es fan servir de drecera i a la llarga a veure si realment l’Ajuntament aposta per crear una superilla definitiva en aquest barri, més pensada per a l’ús de la gent que hi viu“.