Escolta aquesta notícia

Des de primera hora del matí i fins a la nit, els veïns del carrer d’Espronceda conviuen amb l’enrenou dels motors dels autobusos de la línia exprés que va de Barcelona a Vic. Això els suposa soroll dels motors, trànsit més intens i més contaminació. “N’estem farts, això és un festival de sorolls i no podem ni obrir les finestres“, apunta Glòria Freixenet, una veïna que viu a l’edifici just davant on hi ha la parada.

Des del mes d’abril, els autobusos s’aturen davant de casa, ja que les obres de la Meridiana han obligat a canviar-la d’ubicació. Els veïns demanen que els conductors apaguin els motors mentre esperen la recollida de passatge per minimitzar el soroll. “Jo estic en un setè i se sent i és molest perquè a cada moment tens un bus i sempre està ple de cua el carrer, des de les 6 o les 7 del matí i fins a les onze de la nit“, explica a l’Infobarris Alícia Cabrera, una altra veïna.

Més busos a causa del macrotall de l’R3

A més, ara, segons usuaris i veïns, els busos passen amb més freqüència a causa del macrotall de l’R3. “Per aquí al llarg del dia tenim 200 autobusos, dels exprés, cada 7-10 minuts n’arriba un”, remarca Glòria Freixenet. En aquest sentit, Alícia Cabrera explica que abans el carrer no tenia tant de trànsit: “Ara tenim embussos a totes hores i cada vegada va a més”.

També lamenten que el carrer només té dos carrils i, per tant, la parada col·lapsa la circulació. Per això, proposen alternatives per la seva ubicació com, per exemple, posar-la a la placeta que hi ha al costat del carrer d’Espronceda i que està més allunyada dels habitatges. Des de l’Ajuntament han traslladat a la Generalitat la petició dels veïns d’apagar els motors perquè la faci arribar a l’empresa que gestiona els autobusos, una indicació que ara per ara no compleixen tots els conductors.