Una càmera instal·lada a la cabina de conducció dels tramvies farà un monitoratge de l’estat en què es troba la persona que està a càrrec del tren a través d’un sistema de reconeixement facial. Si mostrés signes de fatiga, distracció o alguna dolència física, que podrien acabar causant un accident, aquest sistema posaria en marxa una alerta sonora i visual, a través d’una petita pantalla també instal·lada a la cabina, per cridar-li l’atenció. A més, també donaria l’alerta al Centre de Control del TRAM i, si es creu necessari, es posarien en contacte amb el treballador per saber si es troba bé o li cal un relleu.

Així és com funciona el nou sistema de seguretat que ha implementat el TRAM als 41 tramvies de què disposa. Segons explica l’empresa, es tracta del primer sistema ferroviari de la Unió Europea que disposa d’aquest sistema de seguretat, que complementa la resta de dispositius de seguretat tradicionals. Durant l’any 2022 se’n va fer una prova pilot i, després de l’èxit, s’ha decidit implementar-lo a tota la flota.