(ACN) La síndica de greuges ha obert una actuació d’ofici arran de l’afectació generalitzada a Rodalies des de diumenge pel robatori de cable de coure. Esther Giménez-Salinas ha reivindicat que és urgent que Rodalies sigui un servei públic fiable i ha adreçat una petició d’informació al Departament de Territori perquè expliqui les mesures previstes per garantir els drets dels usuaris a l’assistència, la informació i la qualitat del servei mentre durin les afectacions, així com quina és la data prevista per recuperar la normalitat.
També s’ha adreçat al Departament d’Interior per conèixer les accions per evitar els robatoris de coure.
Els transports públics, serveis bàsics
La institució ha recordat que en l’Informe sobre els drets de les persones en els serveis ferroviaris de Catalunya, del 2016, ja es remarcava que el Codi de consum català considera que els transports públics són un servei bàsic. Ha lamentat, però, que les incidències freqüents a Rodalies i regionals fan que el transport públic no sigui prou fiable i que es perdi qualitat.
A més, ha recordat que els consumidors tenen dret a la protecció de la seva salut i seguretat, a la protecció dels seus interessos econòmics i socials, així com a la indemnització i reparació dels danys soferts i a la seva protecció jurídica, administrativa i tècnica.