Mobilització de vehicles VTC

(ACN) El 73 % de barcelonins aposta per una regulació perquè convisquin taxis i vehicles de lloguer amb conductor (VTC) en els trajectes urbans. Ho diu una enquesta de Cabify que es va fer entre el 13 i el 17 de juny, quan la Generalitat encara no havia desgranat els eixos de la normativa que prepara abans que expiri la moratòria del decret Ábalos.

Segons la plataforma, només un 18 % dels enquestats es mostra en contra d’aquesta regulació perquè els VTC puguin mantenir l’activitat en els serveis urbans. D’altra banda, de l’estudi es desprèn que els VTC són l’opció preferida entre els menors de 30 anys per desplaçar-se, mentre que d’aquesta edat en amunt ho és el taxi. A l’enquesta hi van participar 750 residents a Barcelona i l’àrea metropolitana d’edats compreses entre els 18 i 65 anys.

La majoria, a favor de la igualtat de condicions

Segons Cabify, el 71,2 % considera “positiu” per a l’usuari que les companyies de VTC puguin competir en igualtat de condicions amb el taxi, mentre que un 14,2 % ho rebutja.

Sobre les reivindicacions del taxi, un 42,3 % dels enquestats opinen que no són “justes” i que el sector hauria “d’innovar perquè els usuaris escullin” i un 15,6 % considera que “ja estan suficientment protegits per l’Administració”. Per contra un 18,8 % pensa que els VTC “amenacen” el seu negoci.

D’altra banda, el 75,1% afirma que els taxis haurien de poder oferir un preu tancat com els VTC – de fet, algunes aplicacions ja ofereixen aquesta possibilitat mitjançant la tarifa 3 – i a un 78 % li agradaria que els usuaris poguessin contractar un servei o un altre a través de la mateixa aplicació.

“La convivència és possible”, segons Cabify

Segons el director d’Assumptes Públics i Relacions Institucionals de Cabify, Javier Dorado, en els darrers anys “s’ha demostrat que la convivència entre el taxi i els VTC és possible i positiva per a la ciutat i l’àrea i així ho han entès els ciutadans, visitants i turistes, que resolen les seves necessitats de mobilitat indistintament a diverses opcions”.

En un comunicat, Dorado també alerta que actualment estan en perill “milers de llocs de feina i “centenars de milions d’euros d’inversió”. “No té sentit que milions de ciutadans hagin de renunciar a un servei que respon a les seves necessitats de mobilitat”, sosté.

L’elaboració del nou decret, en marxa

Segons van explicar dilluns passat fonts del Departament de la Vicepresidència i Polítiques Digitals i Territori, el nou text que prepara la Generalitat continua incloent aspectes de l’actual decret llei com la precontractació de 15 minuts com a mínim, que els VTC no puguin captar passatgers al carrer, que no hi puguin estacionar o hagin de tornar a la base un cop finalitzat el servei.

A més, incorporarà novetats com  la creació d’una nova autorització per operar un servei urbà i en què els ens locals podran afegir nous requisits, com ja s’està fent ara, o uns horaris de descans o d’activitat determinats. També, s’exigirà als conductors que tinguin una antiguitat del seu carnet d’almenys un any.