Les bicicletes que passen des de fa uns dies pel nou eix pedalable del carrer de Ferran, entre la plaça de Sant Jaume i la Rambla, es troben amb una senyalització nova que els pot costar de comprendre. Fins ara, per aquesta via només hi podien circular vehicles de mercaderies però, recentment, ha començat una prova pilot i s’hi han afegit les bicicletes. De fet, a cada extrem d’aquest tram de carrer hi ha dos senyals que indiquen que els ciclistes poden circular en els dos sentits de la marxa i que la velocitat màxima és de 10 km/h. El problema és que a l’accés a Ferran per Sant Jaume no s’indica qui té prioritat de pas, i els senyals que hi ha després són confusos i poden resultar difícils d’interpretar.

Aquests són els senyals que indiquen que les bicicletes poden circular en els dos sentits de la marxa

Símbols minúsculs de bicicletes

Precisament, la confusió principal és el senyal sobre qui té prioritat de pas, si els ciclistes o les mercaderies. La senyalització que ho indica té el símbol minúscul d’una bicicleta, que costa de veure, sota d’una fletxa vermella. El senyal explica que és una via de doble sentit, i que les bicicletes no tenen prioritat en direcció cap a la plaça de Sant Jaume i, per tant, han de deixar passar els vehicles de càrrega i descàrrega. En canvi, en sentit contrari, de plaça de Sant Jaume cap a la Rambla, els ciclistes són els que tenen prioritat de pas.

Senyal que indica que les bicicletes no tenen prioritat de pas en direcció a la plaça de Sant Jaume

També costa de veure la senyalització horitzontal que indica que es tracta d’un carrer per on poden circular bicicletes. Els símbols de bicicletes pintades són força petits i tenen la mida de les llambordes del carrer.

Prova pilot per ordenar els itineraris ciclistes a Ciutat Vella

Els ciclistes asseguren que, tot i no estar permès explícitament, ja fa temps que circulen pel carrer de Ferran en els dos sentits de la marxa. Reconeixen, però, que fer-ho és caòtic i que es converteix en una cursa d’obstacles on s’han d’anar esquivant els vianants que, habitualment, també omplen la calçada del carrer. L’Ajuntament reconeix que la combinació de ciclistes, mercaderies i vianants “no és fàcil”. Explica, però, que es tracta d’una prova pilot amb l’objectiu d’ordenar els itineraris ciclistes de Ciutat Vella i millorar la convivència entre els diferents tipus de mobilitat.