El servei de l’L11 del metro quedarà interromput totalment a partir d’aquest dijous fins al 12 de setembre, entre les estacions de Can Cuiàs i de la Trinitat Nova. El motiu són les obres de millora que s’estan fent a l’estació de la Trinitat Nova per separar la gestió de les línies 11 i 4. De fet, la línia groga també se’n veurà afectada, i queda sense servei l’estació de la Trinitat Nova de l’1 de juliol al 31 d’agost.

Per als dos trams interromputs s’habilitaran un servei alternatiu d’autobusos llançadora, que funcionaran amb el mateix horari del metro i una capacitat equivalent.

Afectació del servei

Les afectacions del servei són les següents:

  • Des de dijous, 1 de juliol, fins al dimarts 31 d’agost, ambdós inclosos, estarà fora de servei l’estació de la Línia 4 de metro de la Trinitat Nova. Per tant, durant aquest temps l’estació de Via Júlia serà final de línia provisional. El servei de metro a la Trinitat Nova de l’L3 i la resta de la Línia 4, entre Via Júlia i la Pau, funcionaran amb normalitat
  • Des de l’1 de juliol fins al diumenge 12 de setembre, tots dos inclosos, estarà fora de servei tota la Línia 11 de metro, de la Trinitat Nova a Can Cuiàs.

Bus llançadora

De l’1 de juliol al 31 d’agost el bus especial connectarà les estacions de Via Júlia i Can Cuiàs, en substitució dels trams tancats de l’L1 i l’L11. De l’1 al 12 de setembre, quan només estarà vigent el tall de l’L11, el bus especial modificarà el recorregut i connectarà la Trinitat Nova i Can Cuiàs, amb parada a les estacions afectades pel tall.

Altres alternatives de transport són la Línia 3 de metro, amb connexió a la Trinitat Nova, i les línies de bus D50, H2, 62, 76, 8 180. També es pot utilitzar la xarxa ferroviària de Rodalies, amb connexió a Torre Baró.

Abans i durant els primers dies de les afectacions a les línies 4 i 11 de metro, hi haurà presència d’informadors a les estacions afectades.

Inversió de 10 milions d’euros

Des del febrer passat estan en execució els treballs per millorar l’estació de metro de la Trinitat Nova i la seva cua de maniobres. L’objectiu és incrementar les freqüències de l’L4 en hora punta i permetre la conducció automàtica de l’L11 en tot el traçat. La inversió és de 10 milions d’euros.

Les obres inclouen el canvi de configuració i renovació de les vies a la zona de la cua de maniobres, el perllongament de l’andana i la instal·lació de portes d’andana per a l’L11. També es faran una sortida d’emergència i l’adaptació de la connexió entre vestíbul i andana a la nova configuració. Igualment, s’executaran les tasques d’instal·lacions i sistemes de senyalització i seguretat. El conjunt de l’actuació està previst que s’acabi la tardor vinent.