Els viatgers triguen més temps a fer el seu recorregut, però tot i això, no han deixat d'utilitzar el transport públic. És el que ha comprovat avui Renfe, en el primer dia plenament laborable des de que van començar les restriccions a Sant Andreu Arenal. El dispositiu alternatiu ha absorbit el fluxe de persones, especialment a les hores punta, quan s'ha fregat la xifra de 4.000 viatgers per hora. MIGUEL ÁNGEL REMACHA, director de Rodalies de Catalunya "L'operatiu ha funcionat tal com s'havia dissenyat. Ara caldrà estar al peu del canó perquè segueixi funcionant com fins ara". Qui ha patit més les conseqüències d'aquest tall és la Línia 1 del metro, l'alternativa al tren que més usuaris han utilitzat, tot i els busos especials de primera hora. Aquest matí, a l'estació de Fabra i Puig s'han doblat les validacions, passant de les 5.100 habituals a més d'11.000. Per fer front a aquesta demanda, la Línia 1 funciona al límit de freqüència, amb 29 trens per hora. Per evitar aglomeracions, s'ha ampliat el servei de busos llançadora. Fins ara només estaven disponibles de 6 a 10 del matí, però des d'aquesta mateixa tarda, també estan operatius entre les 5 i les 9 del vespre. Tot i això, de moment encara són pocs els viatgers que en fan ús. ROSA SALAS "Em surt més a compte agafar el metro. Em va més bé el metro que l'autobús per no pujar i baixar i tot això. Aquí ja estic tot a baix." Els usuaris hauran de prendre paciència, ja que les obres, que afecten les línies 3, 4 i 7 duraran prop de mig any.

Des d’avui, uns 57.000 usuaris es veuen afectats pel tall a les línies 3, 4 i 7 de Rodalia. Les obres de construcció de l’estació de Sagrera-Meridiana obliguen a tancar el tram entre Sant Andreu Arenal i l’Arc del Triomf fins al 12 de setembre, i fan que els usuaris afectats hagin d’utilizar transports alternatius.

El més important és la Línia 1 de metro, que connecta les dues estacions afectades i també passa per la plaça de Catalunya. Aquest transport s’ha reforçat amb tres trens més en les hores punta (de 6 a 9) per absorbir tots els usuaris. L’altra opció de transport alternatiu són els autobusos llançadora que s’aturen a la Sagrera i el Clot-Aragó, i que només operen entre les 6 i les 10 del matí.

Sense problemes destacables
Segons Renfe, el metro està absorbint amb normalitat els usuaris que inicien i finalitzen el recorregut a Sant Andreu Arenal. Però alguns usuaris s’han queixat de les molèsties que provoca haver de desplaçar-se al metro per després tornar a agafar el tren, i han assegurat que això els suposa retards d’uns 20 minuts per arribar a la feina. Els que van treballar la setmana passada, només han notat un augment en el volum de passatgers que utilitzen aquests transports alternatius.

Per mitigar els efectes del tall, la Generalitat ha recomanat als usuaris que, si és possible, agafin transports alternatius des de les seves localitats d’origen. Els substitutius podrien ser els Ferrocarrils de la Generalitat, en el cas dels usuaris de Sabadell o Terrassa, o la Línia 2 de Rodalia per als viatgers de Montcada, Mollet i Granollers.

També estan afectats els trens de Mitja Distància de la línia Lleida-Manresa-Barcelona, que no s’aturen a Catalunya, Arc de Triomf, Sant Andreu Arenal ni Torre Baró. Aquests trens s’han desviat per l’estació de Passeig de Gràcia.