Multes als patinets elèctrics

Barcelona continuarà, de moment, sense empreses de lloguer de patinets elèctrics compartits. L’Ajuntament no posa data al concurs públic que s’ha de convocar per atorgar les llicències, perquè estudia quina n’ha de ser la forma jurídica. La regidora de Mobilitat, Rosa Alarcón, diu que no vol repetir els “errors” que es van produir amb el concurs per a les motos compartides, que va provocar una allau de queixes del sector. I avisa que amb les llicències actuals només podran tenir cabuda entre tres i quatre empreses. L‘última companyia que operava a Barcelona va deixar de fer-ho a principis del mes de març.

Les empreses, pendents del concurs

Aquest dimarts s’ha sabut que l’operador de patinets Dott, amb seu a Amsterdam, Londres i París, prepara el seu desembarcament a Catalunya i a la resta de l’estat. Dott es va crear el 2018 i actualment disposa de més de 30.000 patinets en ciutats de Bèlgica, Alemanya, Itàlia, Polònia i França, on va guanyar dues de les licitacions de micromobilitat més grans del món (París i Lió). Un dels objectius principals és iniciar l’activitat a Barcelona, tot i que està en espera que l’Ajuntament convoqui el concurs públic.

Alarcón descarta, de nou, el peatge urbà

Alarcón ha descartat, de moment, el concurs públic, durant la taula rodona “Automobile Talks”, organitzada per Fecavem i el Gremi del Motor. En la trobada, en què Alarcón ha descartat, de nou, qualsevol possibilitat d’aplicar un peatge urbà a curt termini, el sector automobilístic ha reclamat més diàleg a l’Ajuntament.