El districte de Sarrià – Sant Gervasi ha marcat al calendari el desembre del 2025 com a data per acomiadar-se de la miniautopista urbana del carrer de Jesús i Maria.
És un carrer petit i estret, de només dos carrils, però que milers de conductors fan servir cada dia per baixar al centre de la ciutat des de la ronda de Dalt, a través del carrer de Muntaner.
Un entorn ple d’escoles
Per més inri, aquest carrer del barri de Sant Gervasi – la Bonanova té voreres molt estretes en un entorn replet d’escoles i d’infants que van amunt i avall a les hores puntes.
La intenció del districte és posar fi a aquesta situació i, per això, a finals d’aquest 2025 començarà les obres per dotar el carrer de Jesús i Maria de voreres més amples al tram entre la plaça del Calvó i el passeig de Sant Gervasi.

Guanyar en seguretat ciutadana
L’operació, que té un pressupost inicial d‘1,1 M €, reduirà l’espai per als cotxes, que passaran a tenir només un carril de circulació. A les voreres també hi haurà arbrat, cosa que no passa ara.
Per part del govern municipal, la consellera del districte del PSC Begoña Roget assegura: “L’objectiu del projecte és guanyar en seguretat ciutadana“. Els treballs han d’estar enllestits de cara a l’octubre del 2026.