A principis de gener, coincidint amb la modificació de la normativa que va fer la DGT (Direcció General de Trànsit), la Guàrdia Urbana va intensificar amb controls dels patinets elèctrics a la via pública amb l’objectiu d’alertar i sancionar els patinets que incompleixen la normativa. No obstant això, alguns usuaris consideren que, tot i que les normes són necessàries, primer cal adaptar la ciutat a aquests vehicles.

Gairebé 800 multes en una setmana

Durant la campanya contra els patinets elèctrics infractors, del 18 al 24 de gener, la policia local va multar gairebé 800 usuaris. De fet, només durant el primer dia ja s’hi van sumar 244 sancions. En aquests set dies es van interposar un total de 316 multes per circular per la vorera, 249 per creuar amb el semàfor en vermell, 223 per conduir amb auriculars i 65 per estacionar en espais reservats.

Multa patinet elèctric carril 50

En menor mesura, alguns conductors de patinet també van rebre multes per circular per calçades que eren de més de 30 km/h, un comportament prohibit per la normativa. L’Adrià Ardeti, veí de Sant Andreu, va ser un d’aquests usuaris. Explica que anava per un carril de 30 km/h quan la Guàrdia Urbana el va parar per dir-li que, per arribar a aquell carril, primer havia creuat un tram d’un carril 50 km/h. Ardeti no ho nega però explica que no li quedava cap altre remei, perquè algunes zones no tenen connexió entre carrils 30 o carrils bici. A més, considera que la multa va ser desproporcionada.

Per anar amb patinet per un tram curt d’un carril 50 a un carrer de barri, estem parlant d’una multa de 500 euros”
Adrià Ardeti, usuari de patinet elèctric

En el cas de no disposar de cap espai autoritzat per circular —com carrils bici, carrers amb plataforma única o calçades de zona 30— l’usuari hauria de baixar del vehicle i fer una part del camí a peu.

Patinet vorera

“Primer cal adaptar la ciutat”

De fet, aquest usuari està d’acord amb la necessitat d’una normativa, però diu que abans d’aplicar-la amb sancions “tan elevades”, primer cal adaptar la ciutat i la senyalització: “Crec que han aplicat una normativa sense fer cap mena de senyalització, que sí que existeix amb la bicicleta, per exemple”.

Rafael Cisa al ‘bàsics’
ENTREVISTA COMPLETA