
(ACN/Redacció) Una ruptura detectada a la via d’alta velocitat que uneix Barcelona i Madrid ha obligat Adif a reduir la velocitat dels trens a 80 km/h durant un tram del recorregut. La ruptura la va detectar aquest diumenge a la nit un maquinista a l’altura de l’Espluga de Francolí. Des de llavors, tècnics d’Adif estan treballant per reparar el carril.
A conseqüència d’això, la circulació dels trens en passar per a aquest punt s’ha reduït. Segons fonts del Ministeri de Transports, la limitació de velocitat és temporal i no posa en perill la circulació de trens. Aquesta incidència se suma al caos ferroviari de Rodalies d’aquest dilluns, amb la suspensió i la represa del servei en diverses ocasions a primera hora.
Retards de més d’una hora a l’alta velocitat
Aquest nou incident se suma a la reducció de la velocitat dels trens AVE i Iryo en diversos trams de la ruta entre Barcelona i Madrid. Tot plegat està provocant que els trens d’alta velocitat circulin amb demores que poden superar els 60 minuts de mitjana i que, en alguns casos, són de més de dues hores. Uns retards que també s’han produït, amb major o menor intensitat, durant tot el cap de setmana.
A l’estació de Sants, aquests retards es tradueixen en llargues cues d’usuaris que s’acumulen al vestíbul mentre esperen informació sobre els seus trens.
