
(ACN/Redacció) Renfe treballa per recuperar la normalitat al servei de Rodalies de cara a l’abril. Ho ha explicat el portaveu a Catalunya, Antonio Carmona, aquest divendres al matí des de l’estació de Sants, en què ha assegurat que es treballa per acabar “amb totes les limitacions” i perquè l’R3 recuperi el servei en dues setmanes.
D’altra banda, el secretari d’Estat de Transports, José Antonio Santano, ha afegit en una entrevista a la 2Cat que la setmana que ve reobriran més línies de Rodalies i ha assenyalat l’R13, l’R14 i l’RL4. També ha afirmat que el conjunt de la xarxa estarà “pràcticament” operativa en dues setmanes i a l’abril s’hauran eliminat totes les limitacions temporals de velocitat, que preveuen anar traient “progressivament”.
L’R4, sense trens entre Martorell i l’Hospitalet
Aquest divendres, el servei engega amb un nou tall que afecta l’R4 entre Martorell i l’Hospitalet com a conseqüència del despreniment d’una part d’un terraplè a Sant Feliu de Llobregat. Tècnics d’Adif treballen per solucionar la incidència, però de moment no hi ha previsió de represa del servei.

El portaveu de Renfe a Catalunya ha recomanat als passatgers que facin servir altres transports públics com FGC, TRAM, bus i metro, perquè són més “eficients” per entrar a Barcelona que un servei alternatiu per carretera. Tanmateix, ha dit que tenen una flota d’autobusos preparada per si fes falta.
Reobert el túnel de Rubí
Respecte al túnel de Rubí, reobert aquest dijous parcialment per a les mercaderies, ha explicat que la previsió és que de moment només circulin aquests trens, i més endavant els de passatgers.
Els maquinistes mantenen la vaga
Pel que fa a la vaga de maquinistes prevista per a la setmana vinent, Carmona ha recordat que s’aplicaran els serveis essencials decretats per la Generalitat, alhora que es mantindran els serveis alternatius per carretera, ja que no estan afectats per la vaga. Els serveis mínims que s’han decretat seran del 66 % en les hores punta i del 33 % en les hores vall.
Sobre la negociació amb els sindicats per evitar la vaga, el secretari d’Estat de Transports, José Antonio Santano, ha dit que hi ha “avenços” i s’ha mostrat “optimista”.
Abans de l’aturada, però, serà la mobilització ciutadana per protestar per la crisi ferroviària sota el lema “Sense trens no hi ha futur”. La manifestació, convocada per una vintena d’entitats, suma ja el suport de més d’un centenar d’associacions que s’han adherit al manifest. La protesta està convocada per aquest dissabte, 7 de febrer, a les 17 h.