Setembre negre pel que fa a la xarxa de Rodalies. L'actual responsable, la Generalitat, assegura que aquests problemes es deuen a la manca d'inversió històrica en infraestructures des dels anys 90. MARC GARCIA, coordinador tècnic de Rodalies de Catalunya "Quan això passa en una xarxa ferroviària, les xarxes ferroviàries pateixen i els primers elements que comencen a donar problemes són els més tous de la infraestrucutra, com pot ser la senyalització i l'electrificació". Però el problema no només és la falta d'inversions en la xarxa ferroviària, sinó en les infraestructures del subministrament elèctric, moltes d'obsoletes. MARC GARCIA, coordinador tècnic de Rodalies de Catalunya "El sistema d'electrifiació és un sistema molt ampli, en el qual no només hi intervé la catenària, sinó que també hi intervenen les línies de distribució que alimenten les subestacions, les subestacions, els faders que alimenten la catenària, els pantògrafs dels trens... i cadascún d'ells pot tenir en algun moment determinat un problema que motivi aquesta avaria...". I mentre la Generalitat és optimista pel futur proper, els experts creuen que els efectes dels plans d'inversió iniciats el 2008 encara trigaran una mica a millorar substancialment el servei. Sobretot perquè, en els últims anys, els recursos s'han destinat a coses no prioritàries, com ara el tren d'alta velocitat. El que sembla clar és qui continuarà patint futures incidències, com sempre, els usuaris de Renfe.